sape suka like !

15.1.11

oRaNg KaTe PaSaL sAyE!

Ok memang menjadi lumrah hidup kite kalo orang lain asyik mengate kite! Tak dinafikan la kan?? manusia sekarang memang begitu. Depan kite berkate lain,belakang kite berkate lain plak. 
Sangat la sedih menjadi manusia sekarang. 
Kenape?? 
Sukar untuk melafazkannya. . 
"ecah jangan terlampau percaye and rapat dengan sape2"
ok akan ku pegang kate-kate itu sampai bila-bila.. memang ad benarnya. Even kite sayang orang tu sekali pown jangan terlampau percaye kerana kite akan dikecewakan oleh mereka suatu hari nanti. 
itu adalah benar belaka tiada penafian. 
sepanjang hidup ini sudah terlalu banyak yang diperkatekan oleh mereka yang saye percayekan. Ok percaye tak percaye mereka adalah orang yang saye sangat rapat and syg.. 
Kalau dulu memang agak terkejut and rase nak menangis tapi sekarang bile benda tu berlaku.. rase macam dah biasa. 
mulut orang sape boleh tutup kan??
mereka selalu mengatekan begini dibelakang saye:
  • ecah tu jahat kan?? 
  • die tu mengade kan?
  • budak nie muke bajet la...
  • budak ni garang betol..
  • nakal la die tu!
  • 'aku tak suke dengan ecah tu'
sekali lagi dan sekali lagi.. 
siapa saye?? hanye saye saje yang tahu... mereka yang tak cukup kenal saye..
tak payah nak berkate demikian kepada saye. 
kenape? 
anda belum mengenali saye and diri saye...
and kadang-kadang terase sangat la sedih menjadi diri ini.. kenape?
sebab "saye sangat tak pandai nak mengatekan saye tak puas hati dengan sape2"..
kerana saya sangat takut untuk melukakan hati sesiapa. Oleh yang demikian saya lebih suka berdiam diri. 
Kerana itu adalah lebih baik daripada menguris perasaan orang lain. 
Itu adalah saya. . Kalau anda bertanya kan "ko ade pape yang tak puas hati dengan aku tak?"
maka sia-sia sahaja persoalan anda itu. kerana saya akan berkate,
"tak"
sebabnya saye tak reti untuk meluahkan rase tak puas hati pade sesiapa. .
Maka dengan itu,maafkan saye kerana saye berkate begitu..

2 comments:

  1. aiyoo..smoga baik2 belaka na...

    ReplyDelete
  2. erkkk.... cam 2 plak...agree bab yg jgn caye kt org sgt...

    ReplyDelete