sape suka like !

10.12.13

menyesuaikan diri........

assalamualaikum semua..dear blogger... apa khabar semua? sambil-sambil update blog ni dengar la lagu just give me a reason... *lalalala* sambil tu mulot pon nyot nyet nyot nyet menyanyi ..hamboihh sedap benau suara aku ni kan... okeyh..! lets start ! ok sekarang da masuk 3 bulan aku bekerja di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang atau lebih dikenali (HTAR).. ok sebelum masuk HTAR ni aku ade sorang friend dari sekolah dulu dia MA (medical assistant) . dia posting awal dari aku..sebab ?? cuba hang pa g tanya gov napa MA posting awal dari nurse..hahah.. mana la aku tahu kan sebab apa depa ni lebih awai posting dari nurse yang cute miut ni..*mintak sepak sikit* ok then..adalah conversation sikit aku dengan dia.. 
aku : wei jib,kau posting mana?
najib : hospital klang... sini busy gila..
ok dalam otak aku dok imagine brapa busy nya hospital klang tu.... ok,mesti busy macam GH melaka... ! aku expect macam tu...
aku : ouh,iye ke....
najib : jangan la kau dapat klang...
aku : tak kot.. tak nak pon klang....aku mintak selangor.. ( aku ni tak brapa nak pandai geo,mcm nak sepak je kan klang tu bukan selangor ke ecah oiii)
najib : klang tu dalam selangor lah cik kak oiiii 
kene sebijik ! hahahah
then,bila dah dapat surat tawaran...
aku : najib aku dapat selangor..hospital mana je tak tahu lagi..
najib: mesti kau dapat klang punye!
aku : jangan laaa....
9 september lapor diri... dup dap dup dap....
sukacita dimaklumkan siti aishah binti abd rahman akan melapor diri di HOSPITAL TENGKU AMPUAN RAHIMAH,KLANG. 
oh my god! macam nak pitam pun ada! 
ok orang tu kata kalau tak nak,boleh tukar sesama sendiri... aku pun dok tercongok kat depan dewan tu tunggu sapa yang nak tukar dengan aku..nampak nya tak ada sapa nak tukar dengan aku ok! 
ayah pun kata ok..aku pun ok saja....
mari bergerak ke hospital tersebut.... di jadikan cerita tersesat pulak! mak aiii... 
nasib baik ada pakcik yang baik hati bagi tahu jalan... 
sampai-sampai terus terjah bilik matron ! bagi surat lapor diri..then g rebut hostel... 
dulu orientasi kat kolej seminggu ja.. ni orientasi keje sampai sebulan kau! hahaha..tak masuk keja lagi... so tak tau macam mana suasana keja tu...  dalam hati tak mahu tercampak wad orthopedik and peads! bak kata orang yang kita tak mau la akan dapat... so,tuptup dapat la wad orthopedik...so dapat wad orthopedik ni segala tulang menulang semua kena tahu.. dari bengong sampai nak pro dah! sebulan keja office hour! mak aiii.. memang penat sangat ! masa study dulu kul 2 tepat dah tercongok depan kuanter nak balik keje.. tapi bila da masuk dunia keje ,jam tu seolah-olah aku tak nampak dah. bila ternampak jam...tengok-tengok dah pukul 5 lebih... oh goshhh!! bila office hour keje jadi runner... kene bagi ubat.. discharge... admission... bila dah pro sikit.. masuk la shift.. masuk shift jadi incharge... bila da incharge.. semua atas tanggungjawab kita! bila dah keje baru aku tahu kenapa orang tak reply mesej and angkat call.. sebab terlampau busy..! bukan nak kata mesej..nak minum setitik air pun susah.. 
then bila dah dapat gaji..baru aku tahu nilai 1sen tu... aku bersyukur sebab aku ni bukan jenis yang susah nak adapt dengan new surrounding ... seriously, aku masih belajar untuk paham dengan apa yang aku sedang lalui ni.....


*jaga orang sakit,besar pahala dia....aku sangat beruntung di beri peluang untuk menjaga mereka yang sakit..*

No comments:

Post a Comment