sape suka like !

5.10.10

~kiSaH sEoRaNg PeNcUrI yAnG sTiLl PeNdInG.

                      Pada satu hari ni... sedang aku ddk2 atas katil di 10B2 kt master room tu.. aku t'dengar kak wuuny mengatakan sesuatu yg di luar jgkaan aku! aku b'tnya pada kak wuuny.. 'npe kak?' kak wuuny pown m'jwb...'duet mkn short RM90!'..aku pown try la m'yedapkan hati kak wuuny yg tgah gundah gelana tu kan. aku pown b'kata 'mgkin kak wuuny salah kira tu,try ag kira.' dia pown kira2 sampai naik lebam tgn menekan kalkulator.. tak cukop kalkulator ketas pown jadi.. nasib baik dinding dy xgune nak kire2.. back to da topic.. telah sekian lama dia menekan... smpi kalkulator tu pown da miong.. dy kate comfirm!! 'comfirm pe kak?' 'comfirm duet short...'.. wahhh,gempak nie... ta pnh2 uma aku ad kes kecurian... tibe2 plak ... nak kate mary?
ad pontensi la... tapi hati2, mary kt kolej nie ad 2... ag 1 kat 10 A1.. opsss...!! hahaah.. okie2... keesokkan hari nyaaa...kk 'bdk2 rumah 10B2 sila keluar jap ad meeting..!' aku pown pnye yeyew g.. ingat kan pasal pe.. rupr nyer isu yang same... KECURIAN..! semalam duet ilang,hari nie kes smkin meningkat ke 1 tahap yg lagi tinggi... ipod plak hilang... ipod kowt... walaupown xblh pakai.. benda tu masih b'harga wat pemilik nya... yg xblh pakai nyer sbb xde bt3! kalo ad bt3 mmg la blh pakai kan... soo.. dijadi kan cerita.. disbbkan rumah nie ramai warga.. sume2 blh jadi suspek... t'masok aku yg xtaw pape... kalo owang da m'curi xde sape nak ngaku.. wat la spot check m'gejut... aku pown wat la spot check kt 10B2 tu... ttp ta menjumpai walaupown da wat spot check.. rumah aku ni ramai bdk2 pending... kalo ko tnye sume blurr... aku mmg paham sangat da ngn bdk2 rmh nie... soo.. mangsa2 kecurian itu pown m'mberi ruang kepada si pencuri itu tok memulangkan semula barang2 tu kepada nya.. setelah dua hari b'lalu.. ttp xde orang nak m'gaku... mangsa2 nie semakin panas hati la kan.. sesi psikologi plak di ad kan.. mentang2 la nurse kan.. psikologi tu penting dalam siastan... sowng2 di saiko pada hari tu... termasuk aku... aku sudah dilabel kan sbg pencuri oleh dorng... amboiii... mke aku nie mke pencuri kew? ? hahahah.. alahh... downg nak saiko mmg la ckp mcm2... yg pasti Tuhan taw sape yang wat benda nie... nak kate toyol? aku xsure la plak... xkn Pn.Kutip plak nak kutip barang2 kite... sape taw kan? pelik nye.. bwu sminggu yang lepas kwn2 aku n aku sekali menerima wang sebanyak RM 1863.63 SEN! xkan xckop2 wea... nak curi ipod owang n duet owang... aku yang mcm anak t'buang nie dapat RM1500 je.. ckop jer duet aku... ishhh...! heran aku... ad jgk manusia yang cm gitu.. pelik2! ishh... seterusnya.. keputusan muktamad di ambil.. bawa ke polis kes nie.. bg aku itu satu cara paling baik tok orang yang bengong n tidak berakal tok diajar.. okiee... lepas nie ape akn terjadi ngan teenbeetoo?? ikut kisah si pencuri yang seterusnya...=)

No comments:

Post a Comment