sape suka like !

27.8.11

part 1: love story

Assalammualaikum semua... selepas entry yang terakhir di update hari ini cik simpe story kembali untuk mengupdate blog nya. Tittle kat atas tu tak pulak macam nak bajet cite love story kat TV sume kan? Actually masa update entry ni cik simple story ni sudah selamat sampai ke Melaka. Alhamdulilah... :)
Pagi-pagi da bagun untuk update blog excited sangat la kan? Maklum la kat Teluk Intan sangat susah nak online kan blog ni. Maka dengan itu digunakan masa yang ada ini untuk mengupdate blog ni. Sebelum tu nak jugak cite serba sedikit macam mana puasa kat tempat orang,1st ramadhan dengan kawan-kawan,keje time bulan puasa..
Actually tak la susah mana pun,sebab da 3sem menjalani kehidupan sebagai seorang student nurse so tidak la terasa susah sangat. Cuma yang beza dari sem yang lepas-lepas kali ini saye praktikal mase bulan pose. Agak keletihan sedikit tapi demi tanggungjawab teruskan la...>ayat xnk plak bajet<
Ok da stop back to the topic, kenapa entry kali ni diberi nama LOVE STORY?
tak pelik kan dengan tittle tu? Ape makna CINTA bagi kamu semua?? 
Mesti ada orang cakap cinta itu sangat indah? betul kan? Yup cinta tu sangat indah tetapi kenangan lalu kadang-kadang ianya membuatkan menjadi sangat menyakitkan. 
Tak semua cinta itu indah..... setiap yang menyenangkan pasti ada yang menyakitkan.
.........................................
love story ini hanya untuk luahan hati cik simple story so bagi siapa-siapa yang tak suka tu its okay.. tak memaksa sesiapa pon untuk membaca entry kali ini...
Mac 2009...tahun 2009 ni adelah tahun cik simple story menjalani satu perperiksaan besar iaitu SPM. Dalam sibuk nak spm tu adelah antara kawan-kawan aku tu join debate then aku dok menyelitkan diri,masa form 5 dulu aku sangat baik dengan bdk2 librarian sebab aku pown librarian. Nak dikatakan masa bulan Mac tu ada competition debate BI ... masa bdk2 ni dok sibuk nak cari calon lagi sorang adelah sorang mamat nie di suggest kan oleh guru debate kiteorang. Cukup la kalau dikenalkan sebagai S .. Ok S ni bdk form 3.. selama ni aku memang tak kenal pown sape bdk form 3 except adik angkat aku si Hafizzuddin tu.. Nak dipanjangkan cerita lagi kebetulan si S ni adelah teman baik kepada adik angkat aku. Then satu hari tu aku dok lepak dengan bdk2 debate ni kat rumah kawan aku. S pown ada sekali. First aku pandang S dalam hati aku 'bapak giler bajet bdk nih'.. Ok die pandang aku macam nak telan. Aduiiiii.... mase da abis lepak tu bdk2  debate ni pun balik la ke rumah masing-masing. Tapi aku still lagi lepak dengan salah seorang bdk debate tu si Myza. Myza ni cousin aku. Mase aku tengah makan Hp myza berbunyi ade mesej masuk. tibe-tibe...
myza: Cah,S mintak no ko..........
aku: hah? kenape plak die mintak no aku?
myza: die memang macam tu la,suke sangat mesej orang... nak aku bagi ke no ko kat die?
aku: owhh... bagi jela kat bdk tu....
myza: ok...
then,tak sampai bpe minit ade mesej masuk kat no aku.. Sudah mesti S nih.... Hmmmm confirm,die say hai kat aku tapi aku tak terdaya nk mereply nyew sebab kredit xde mase tu.. 
aku: myza kau cakap kat S tu aku tak de kredit nak reply mesej die.
myza: Ok....
mesej masuk lagi kat phone aku...
'handphone mahal,kredit tak de. Campak je dalam laut.'
Amboooiii suke hati die je nak soh aku campak-campak handphone aku.
Keesokan harinya, aku topup then aku dok mereply mesej die yang semlam... this is the first message aku bagi kat S...
'mane boleh wohh nak campak handphone mahal ni dalam laut..'
then since hari tu aku mesej dengan S... S ni ckp la serba sedikit pasal diri dia and die plan nak kena kan adik angkat aku tu. S ckap adik angkat aku tu  kuat jeles. So aku pown mempunyai niat jahat nak kena kan adik angkat aku tu plan nye macam ni. 
S: kite kene kan apiz nak?
aku: kene kan macam mane?
S: kite wat die jeles..
aku: macam mane?
S: kite wat-wat couple then depan2 die kite panggil sayang...hahah..
aku: hmmm.. okeyh jugak tu...
S: so kite menyamar jadi pasangan couple ok?
aku : ok....
(19/03/2009)
aku: kalau apiz dapat taw ni die jeles x?
S: mesti nye...
aku: tapi bukan kite couple btol-btol pown...
S: senang cite kite couple btol-btol la...
aku: hah??? bia btol?
S: Nak tak?
aku: Hmmm.. okeyh...
aku boleh plak terima die mase tu aku pown tak taw kenapa...
masalah betul aku ni dengan budak form 3 pown nak bercinta. Tak kan ke pelik namenye tu.. seminggu lepas tu.. apiez dapat taw kami couple... berperang besar meyh.... lame jugak aku tak cakap dengan adik angkat aku. Dalam bulan 5... aku clash dengan adik angkat aku. Aku pown tak taw sebab ape sume... Masa tu aku da tangkap cintan abis dengan S... Setiap hari dating sakan.. balik sekolah jumpe,rehat jumpe,kat rumah jumpe... sampai la aku rase sangat sayang kat die. Then,mula2 couple memang tak pernah gaduh langsung sampai la bape bln kemudian nye.. dugaan datang bertalu-talu... berapa bulan melalui pelbagai dugaan yang hebat. Kami membawa haluan masing-masing. Kalau ditanya adekah aku masih sayang kat S? Tak.. kerana sayang tu hanya untuk orang yang sayang kan diri aku . Mungkin ade baik nya kami tak bersama kerana lebih baik tidak teruskan hubungan kami kerna dia tidak mempunyai perasaan sayang lagi dalam hubungan kami.. untuk lebih terang dan nyata lagi. Kami tidak akan bersama sampai bila-bila. Muktamad... Walaupun dia adalah orang yang paling susah untuk aku lupakan. And orang yang paling aku sayang dulu. 

p/s : continue next part..:)

No comments:

Post a Comment