sape suka like !

18.2.12

Saudi Arabia

Selamat pagi ye hencik-hencik dan makcik-makcik di luar sana. Sorry blog nie agak lama tak di update maka agak suram sejak kebelakangan ini. heeee...so,arini terbukak pulak hati ini nak mengupdate blog. Entah kenapa aku semakin tekad dengan keputusan aku nak bekerja di Saudi Arabia. Kenapa? Bukan senang nak dapatkan peluang nak menimba ilmu dekat negara orang apetah umur yang masih setahun jagung ini. Setiap orang ada misi yang tersendiri. Begitu jugak aku. Aku ingin bekerja disana disebabkan ingin menimba ilmu dan nak merasa berdikari di negara orang. Bukan senang kan? Ada orang tak mahu kerja jauh-jauh kerana susah nak balik kampung la ape lah. Cuba bukak sikit minda tu. Pikir lebih jauh. Umur masih muda maka bukan halangan untuk berjauhan dengan family. If dah tua,peluang itu mungkin sedikit. Kerana sangat la berminat dari semalam aku asyik cari kerja yang berkaitan dengan nurses kat Saudi Arabia. Gila,sangat teruja.
ni  adalah salah satu hospital yang aku jumpe!
not bad la...
another story plak yang datang! 
banyak jugak peluang keje kat sana ye.!
The North Western Armed Forces Hospitals Program, Tabuk

aku memang suka bagi kejutan nie. Semalam masa kat kelas lecturer ada pasang video 5 lelaki tee hensem kat dunia nie. maka dengan itu aku sangat teruja dengan Granson of King Faisal! 
And masa aku duduk search hospital kat saudi aku terjumpa la benda ni..
tengok capture tu! Aku nak cucu dia. Sangat hensem..:)
Then,kerja yang ditawarkan agak specific la. Bagus kalau macam tu. Tapi aku sure mesti dia nak yang dah ada degree punyer! Maka dengan itu,buat degree dulu baru boleh pergi ke saudi ye Ecah!
Ermm... how to apply? Must get diploma dulu la dear..:)
InsyaAllah i will...:)

kene ambik post basic dulu.. pastu ambik la Bc.. tinggi betul angan-angan kau ye Ecah!
 Tak pe-tak pe.. itu yang semakin meniupkan semangat dalam diri aku! 
Semoga berjaya ye Ecah..


P/S : tak ada yang mustahil dalam hidup jika niat itu betul..!:)








No comments:

Post a Comment